Young Special Police Unit? Leg mij dat eens uit.

 
Wij zijn het Young Special Police Unit.
 
Het Y.S.P.U. is een speciale politie-eenheid opgericht op 13 mei 2014.
Het Y.S.P.U. is geen echte politie eenheid. Aangezien we jongeren zijn niet ouder dan 17 jaar.
Y.S.P.U. is opgericht voor het plezier van de leden en het upgraden van onze ervaring.
 
 
Wat doen we?
 
Wij houden de straaten veilig door op patroulle te gaan. Je zult er niets van merken,
want we doen dit niet in een uniform.
We doen onder meer ook nog gewapende interventies. Die interventies zijn trainingen.
Die trainingen gaan door op geheime locaties afgelegen van de buitenwereld.
Dit is allemaal voor ons eigen vermaak en/of plezier.
 
Wapens?
 
Enkele leden onder ons zijn in het bezit van airsoft replica's.
Ze zien er echt uit en zijn opzich niet dodelijk. Wij vuren en richten nooit op burgers. Met deze wapens
proberen we ook op een afstand te blijven zodat er geen problemen veroorzaakt worden.

Je kan de belangrijke informatie of mededelingen uitlichten op deze manier

Ontstaan van het Y.S.P.U.

Zoals elke organisatie is er wel een verhaal waarom en waardoor hen onstaan zijn.
Dat is er ook van het Y.S.P.U. maar dan wat korter en simpeler.

Het begon bij Expiadon. Dat ben ik dus...
Ik ben al altijd mijn hele leven geinteresseert in waar de politie zich mee bezig houd.
Dat groeide met mij mee. Bij vele kinderen groeide dat er uit, bij mij niet. Het loopt uit
tot op een droom. Een job bij de politie.

Als jongere van 16 jaar kun je uiteraard nog niet bij de politie.
Maar je kan wel je best doen om er in contact mee te komen...
Nee, niet door in te breken of een fiets te stelen.
Door je eigen groep te starten en vrienden uittenodigen om mee te doen.
Je blijft niet alleen dicht bij je vrienden, maar je voelt je soms ook gewoon een helpende hand der wet.

Dat is zo een beetje het ontstaan...